میهن سایت میهن سایت .

میهن سایت

دانلود پایان نامه : رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی-رشته مدیریت بازرگانی : عوامل آمیزه بازاریابی

رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی

برای تعیین ارتباط بین رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی، معیارهای مشخص‌کننده گرایش خریدار و عناصر آمیخته بازاریابی در انطباق با یکدیگر در یک ماتریس تجزیه و تحلیل می‌شوند. ساختار این ماتریس یک روش یکپارچه برای بازاریابی و ارتباط مستقیم بین گرایش خریدار (7p) و عناصر آمیخته بازاریابی (4p) است. بازاریابی بیان می‌دارد که هر محصول را می­توان با یک مجموعه مجزای آمیخته بازاریابی تشریح کرد. با تخصیص منابع سازمانی به ارائه کالاها و خدمات، چنین استراتژی در نهایت منجر به رسیدن به اهداف شرکت خواهد شد. مشتریان تلاش می­کنند تا به یک شیوه منطقی کالاها و خدمات مد نظر خود را پیدا کنند. این فرایند منبع‌یابی در نهایت باعث می شود مشتری به یک منبع خاص برای تهیه محصولات مراجعه کند. در این فرایند، p7 منبعی برای توانمندسازی خریدار در جهت انتخاب منطقی کالاها و خدمات عمل می‌کند(بنت ،1997: 154). در زیر به طبقه­بندی عوامل آمیزه بازاریابی می­پردازیم، و در ادامه به توضیح مفصل هر یک از عوامل آمیزه بازاریابی که شامل محصول، قیمت، مکان، ترفیع می­باشد و همچنین به توضیح کامل هر یک از زیر مجموعه­های هر یک از این عوامل می­پردازیم تا خوانندگان گرامی بتوانند براحتی تمام ابعاد آمیزه بازاریابی را بدست آورند و سعی شده است مجموعه کاملی از تمامی عناصر آمیزه بازاریابی که با استفاده از کتاب­های مختلف و مقالات جمع­آوری شده توسط محقق و مطالب خوانده شده، گردآوری شود.

دانلود متن کامل  پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی : رتبه­ بندی مهمترین عوامل آمیزه بازاریابی مؤثر در رفتار مصرف کنندگان رب گوجه ­فرنگی

                                          نمودار2 . 2 - طراحی آمیزه بازاریابی

 

                                 مأخذ: فیلیپ کاتلر، کاتلر در مدیریت بازار، 1379، 179


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۵:۰۹ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

دانلود پایان نامه : رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی-رشته مدیریت بازرگانی : عوامل آمیزه بازاریابی

رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی

برای تعیین ارتباط بین رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی، معیارهای مشخص‌کننده گرایش خریدار و عناصر آمیخته بازاریابی در انطباق با یکدیگر در یک ماتریس تجزیه و تحلیل می‌شوند. ساختار این ماتریس یک روش یکپارچه برای بازاریابی و ارتباط مستقیم بین گرایش خریدار (7p) و عناصر آمیخته بازاریابی (4p) است. بازاریابی بیان می‌دارد که هر محصول را می­توان با یک مجموعه مجزای آمیخته بازاریابی تشریح کرد. با تخصیص منابع سازمانی به ارائه کالاها و خدمات، چنین استراتژی در نهایت منجر به رسیدن به اهداف شرکت خواهد شد. مشتریان تلاش می­کنند تا به یک شیوه منطقی کالاها و خدمات مد نظر خود را پیدا کنند. این فرایند منبع‌یابی در نهایت باعث می شود مشتری به یک منبع خاص برای تهیه محصولات مراجعه کند. در این فرایند، p7 منبعی برای توانمندسازی خریدار در جهت انتخاب منطقی کالاها و خدمات عمل می‌کند(بنت ،1997: 154). در زیر به طبقه­بندی عوامل آمیزه بازاریابی می­پردازیم، و در ادامه به توضیح مفصل هر یک از عوامل آمیزه بازاریابی که شامل محصول، قیمت، مکان، ترفیع می­باشد و همچنین به توضیح کامل هر یک از زیر مجموعه­های هر یک از این عوامل می­پردازیم تا خوانندگان گرامی بتوانند براحتی تمام ابعاد آمیزه بازاریابی را بدست آورند و سعی شده است مجموعه کاملی از تمامی عناصر آمیزه بازاریابی که با استفاده از کتاب­های مختلف و مقالات جمع­آوری شده توسط محقق و مطالب خوانده شده، گردآوری شود.

دانلود متن کامل  پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی : رتبه­ بندی مهمترین عوامل آمیزه بازاریابی مؤثر در رفتار مصرف کنندگان رب گوجه ­فرنگی

                                          نمودار2 . 2 - طراحی آمیزه بازاریابی

 

                                 مأخذ: فیلیپ کاتلر، کاتلر در مدیریت بازار، 1379، 179


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۵:۰۰ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

پیشبرد فروش[1] رشته مدیریت بازرگانی : عوامل آمیزه بازاریابی

پیشبرد فروش[1]  

بسیاری از تبلیغات بازرگانی با شتاب بر فروش اثر نمی‌گذارند. کارآیی تبلیغ بیشتر بر اندیشه و مغز انسان­هاست تا رفتار آنان. ولی هنگامی که مشتری از جریان فروشی ویژه، پیشنهاد خرید دو واحد از کالا با قیمت یک واحد، جایزه بردن، یا دریافت هدیه با خبر شوند، دست به اقدام می‌زنند.

روند اجرای پیشبرد فروش لگام گسیخته رو به افزایش است. در گذشته شرکت­ها تا 30 درصد بودجه ترویجی خود را در زمینه پیشبرد فروش هزینه می‌کردند. اکنون سهم این بخش از محورهای ترویج به 70 درصد رسیده است. سهم مهمی از بودجه پیشبرد فروش را به صورت پیشبرد بازرگانی به فروشگاه­های بزرگ و دیگر خرده فروشان در قالب اعتبار، تخفیف ویژه و پاداش هزینه می‌کنند. امروزه این­گونه پاداش­های ویژه، بخش مهمی از سود خرده­فروشان را تشکیل می‌دهد. در دوره‌های اجرای پیشبرد بازرگانی خرده فروشان حجم بیشتری از کالاهای مورد نیاز خود را خریداری می­نمایند و خریدشان در دیگر دوره‌ها کاهش می­یابد. این امر روی برنامه تولید و نگهداری موجودی کارخانه‌ها هم اثر می‌گذارد.

 پایان نامه: رتبه­ بندی مهمترین عوامل آمیزه بازاریابی مؤثر در رفتار مصرف کنندگان رب گوجه ­فرنگی

برنامه پیشبرد فروش ویژه مصرف­کنندگان هم اجرا می‌شود و کالاها در زمان­های خاصی با قیمت ویژه عرضه می‌گردند. این امر سبب می‌شود تا مشتریان خریدهای خود را بیشتر به آن دوره‌ها اختصاص دهند. بنابراین، همواره پیگیرند تا ببینند که این هفته کدام کالا با قیمت ویژه به فروش خواهد رفت. شرکت­ها همواره بیم دارند که با تفاوت در مقدار و چگونگی اجرای برنامه پیشبرد فروش از رقیبان وا بمانند. البته بهتر است که افزون بر هزینه‌های پیشبرد فروش و تبلیغات، در زمینه نوآوری هم به اندازه لازم بودجه مصرف شود و از این راه به جلب بازار بپردازند(کاتلر، 1379: صص195-196).

با توجه به مباحث بیان شده، شرکت­ها برای جذب مصرف­کنندگان می­توانند از نمونه مجانی، کوپن، بازپرداخت مشروط بهای کالا و جایزه استفاده کنند. همچنین برای خرده­فروشان وعمده­فروشان می توانند از تخفیف حجمی(تخفیف متناسب با حجم خرید آن­ها)، پاداش، کالای مجانی به­صورت جایزه، تابلوی مجانی، و یا تبلیغات مشترک استفاده کنند، هر شرکت لازم است که واحد تحقیق و توسعه تأسیس نماید تا دائماً روش­های نو، کالای جدید و مشتریان جدید را شناسایی کند.

.

2 . 23 . 3 روابط عمومی[2]

روابط عمومی عبارت است از مجموع اقداماتی که ما برای ایجاد روابط خوب با کلیه کسانی که بنحوی با آن­ها ارتباط داریم.

امروزه از طریق اقدامات روابط عمومی می­توان عادات مصرف مردم را تغییر داد، مثلاً در جامعه ما که مصرف گوشت قرمز بیش از اندازه می­باشد و این مطلب علاوه بر آن که ما را ناگزیر به واردات گوشت قرمز می­کند اثراتی نامطلوب بر سلامتی افراد دارد، ما می­توانیم با بهره­گیری مطلوب از روابط عمومی مردم را به سمت مصرف بیشتر غذاهای دریایی سوق دهیم تا ضمن بهره­گیری از منابع غذایی متنوع دریایی که در اختیار داریم، به سلامتی افراد جامعه نیز کمک کنیم( محب علی و فرهنگی، 1385: 341).

روابط عمومی نیز مانند پیشبرد فروش از ابزار گوناگون برخوردار است. ولی در بسیاری از سازمان­ها واحد روابط عمومی وقت اندکی را به بازاریابی اختصاص می‌دهد، زیرا فعالیت­های گسترده در روابط عمومی مالی، نیروی انسانی و دولتی را نیز باید پیش ببرد.

هنگامی که کار تبلیغات و پیشبرد فروش در خصوص فرآورده‌ای کم اثر شود، باید دست به دامان روابط عمومی بازاریابی(MPR) شد.

این بخش از دسته‌ای ابزار بهره می‌گیرد که عبارتند از:

نشریه‌ها: مجله ویژه شرکت، گزارش سالانه، بروشورهای سودمندو ....
موقعیت­ها: رخدادهای هنری، پشتیبانی از تیم­ها و مسابقه‌های ورزشی، نمایشگاه­ها و ...
اخبار: بخش خبرهای سودمند و خوب درباره شرکت، کارکنان، فرآورده‌ها و ...
مشارکت در فعالیت­های اجتماعی: اختصاص وقت و بودجه به نیازمندی­های محلی و ...
شناساندن سازمان: پخش نوشت­افزار با نام شرکت، کارت­های نام و نشان، پوشاک با نام و آرم شرکت...
فعالیت­های پیشبرد قانون­گذاری: کوشش در راه تصویب قانون­هایی که به سود شرکت و جلوگیری ازگذشتن قانون­هایی که به زیان شرکت و صنعت مربوط بدان هستند.
بودجه و هزینه‌های روابط عمومی بیشتر صرف ایجاد دید مثبت در جامعه و بازار هدف برای شرکت می‌شود. البته تأثیر این فعالیت­ها بیشتر جنبه غیر مستقیم دارد. می‌گویند که برای تبلیغ پول می‌دهید ولی با روابط عمومی برای پیروزی شرکت دست به دعا برمی­دارید. درج یک مقاله به سود فرآورده‌ای نو در نشریه‌ای شناخته شده، تأثیری بیش از هزاران دلار تبلیغ مستقیم دارد.

شاید یکی از مشکلات سازمان­ها در بهره­گیری از روابط عمومی، پیدا کردن نیروی انسانی مبتکر و خلاق است که بتوانند هنرمندانه به این وظیفه مهم بپردازند. کارهای عادی روابط عمومی از کارکنان شرکت و بنگاه­های خصوصی نیز ساخته است. ولی برنامه­ای که بتواند پیروزمندانه در بالا بردن نام و آوازه یک شرکت و فرآورده‌های آن فعالیت کند، نیاز به منابع و ابزار گوناگون دارد(کاتلر، 1379: صص198-196).

با توجه به مباحث بیان شده روابط عمومی بایستی یک تصویر مطلوب از سازمان و مقابله با شایعات وحوادث نامطلوب را فراهم آورد. همچنین از روابط عمومی برای تبلیغ، در مورد محصولات، اشخاص، مکان ها، سازمان­ها، بهره گیری می­شود.

 


2 . 23 . 4 نیروی فروش( فروش شخصی[3] )

یکی از پرهزینه­ترین ابزار ارتباطی در بازاریابی، بهره‌گیری از نیروی فروش شرکت است که برای جلب خشنودی مشتریان و یافتن مشتریان تازه، به سفرهای کوتاه و بلند فراوان می‌روند. بخش عمده‌ای از وقت نیروی فروش در یادگیری، نوشتن گزارش و شرکت در نشست­های توجیهی فروش، صرف می­شود. بنابراین، بایستی از وقت محدود تماس با مشتریان، بیشترین بهره‌برداری را نمود. کار نیروی فروش می‌تواند بسی بیشتر و بهتر از یک برگ آگهی، یا تماس پستی، نتیجه بخش باشد. فروشندگان مشتری را از نزدیک می‌بینند، با آنان گفتگو می‌کنند، به پرسش­ها و ایرادهایشان پاسخ می‌دهند، آنان را به ناهار یا پذیرایی­های مناسب دیگر دعوت می‌کنند و داد و ستدهای بزرگ و سودمند را به سامان می‌آورند. در استخدام فروشندگان باهوش و مناسب باید با دست و دل بازی اقدام نمود. هزینه بالای یک فروشنده مسأله مهمی نیست اگر بازده وی چشمگیر باشد. فروشندگان ضعیف کمتر می‌فروشند و بازده آنان نیز به نسبت کم خواهد بود. فروش شخصی و حضوری کاری دشوار است و تنها با ظاهری آراسته و لبخند فروشنده پیش نمی‌رود. فرآورده‌ها باید خوب و با کیفیت باشند و فروشنده نیز در تنظیم و پیشبرد پیشنهادهای خود با آگاهی و ابتکار عمل نماید. به رغم اهمیت گسترده‌ای که نیروی فروش دارد، شرکتها باید بکوشند تا شمار و هزینه این گونه از کارکنان را کاهش دهند. با پیدایش و گسترش فن‌­آوریهای نوین، اکنون می‌توان بسیاری از داد و ستدهای مستقیم را بدون نیاز به سفر و پذیرش هزینه‌های گوناگون، انجام داد و بر حجم کار هر فروشنده نیز افزود. یکی دیگر از راه­های کاهش نیروی فروش، کار با پخش­کنندگان است. اینان خود از نیروی فروش مناسب برخوردارند و گاهی فروش فرآورده‌های چندین تولید­کننده غیر رقیب را به عهده گرفته و خوب پیش می‌برند.

در مهار هزینه‌های فروش مستقیم به کمک نیروی فروش، لزوم انجام تجزیه و تحلیل زمان و وظیفه‌ها را یادآور می‌شویم که نشان دهنده چگونگی تنظیم وقت فروشنده برای دیدار از مشتریان، نوشتن گزارش، یادگیری فنون و روشهای فروش، مسافرت و تماسهای بعدی با مشتریان می‌باشد. گاهی لازم است که محدوده کار هر فروشنده را دوباره بررسی و طراحی کنیم تا بتواند مؤثرتر وظیفه‌اش را انجام دهد.

از دیگر ابزار افزایش کارایی نیروی فروش، به­کارگیری فن آوری نوین مانند رایانه‌های کیفی، تلفن همراه، چاپگر، پست الکترونیکی و نرم افزارهای ویژه است. هرچند که این­گونه ابزار گران قیمت و پرهزینه هستند، ولی چنان­چه بخوبی و درست به کار گرفته شوند، کارایی و بهره‌وری نیروی فروش بسیار بالا می‌رود و بازده این ابزار بیش ازهزینه‌های آن­ها می‌شود. شرکت هیولت پاکارد که پیشتاز در امر خودکار کردن فروش است، بهره‌وری نیروی فروش را با کمک ابزار نوین تا 30 درصد افزایش داده است.

با اهمیت و تأثیری که برای نیروی فروش بر شمردیم؛ استخدام، گزینش، آموزش، انگیزش، پرداخت پاداش و ارزیابی نتیجه کار این گروه بسیار حساس و پیچیده می‌باشد. امروزه نیروی فروش را باید به گونه‌ای آماده کرد که نیاز به برادر بزرگها و راهنمایی پیوسته آنان نداشته باشند. اکنون کوشش بر این است تا اداره بازارها را هرچه بیشتر به صورت افقی در آورند. در این روش، فروشنده بهتر و بیشتر به شناخت مشتریان توفیق می‌یابد و بازده کارش هم بیشتر می‌شود.

برخی از مشتریان برای شرکت بسیار با اهمیت هستند و باید در پیشبرد خواست آنان و رسیدگی سنجیده و پرشتاب به کارشان هیچ کوتاهی نشود. بسیاری از شرکت­ها مدیران ویژه‌ای با عنوان سرپرستی مشتریان کلیدی در سازمان گماشته‌اند تا در نگهداری این­گونه مشتریان و گسترش وفاداری آنان بکوشند. حوزه کار مدیران ویژه بین چهار تا ده مشتری را در بر می‌گیرد و به آنها فرصت داده می‌شود تا به هر مشتری وقت مناسبی اختصاص دهند. ارزیابی این­گونه مدیران، از راه رسیدن به هدف­های تعیین شده و میزان خشنودی مشتریان، صورت می‌پذیرد(کاتلر، 1379: صص200-198).

فروش شخصی، یکی از ابزارهای اثربخش تبلیغاتی است، به ویژه برای متقاعد ساختن مشتری که کالای ما کیفیت بهتری داشته و خرید آن را ترجیح دهد. فروش شخصی ابزاری است دو سویه. در این حالت، فروشنده ویژگی‌ها و نیازهای مخاطب خود را از نزدیک مشاهده نموده و بیانات و اقدامات خود را با آن تطبیق می‌دهد. در این مورد، فروشنده ممکن است با خریدار ارتباط دوستانه عمیقی ایجاد نماید و در بسیاری از موارد، خریدار خود به یک مبلغ برای کالای ما تبدیل می‌گردد. اما فروش شخصی ابزاری است مشکل. ما قادر خواهیم بود حجم تبلیغات خود را کم و زیاد کنیم، در حالی کمه تربیت فروشنده قوی و قابل اعتماد، به وقت و هزینه زیاد نیاز دارد. گاهی اوقات نیز هزینه فروش شخصی برای شرکت­های صنعتی، چند برابر هزینه آگهی می‌باشد. (اسماعیل پور،1381: 289).

[1]. Sales promotion

Public relations.[2]

Personal selling.[3]


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۱:۵۷ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

پیشبرد فروش[1] رشته مدیریت بازرگانی : عوامل آمیزه بازاریابی

پیشبرد فروش[1]  

بسیاری از تبلیغات بازرگانی با شتاب بر فروش اثر نمی‌گذارند. کارآیی تبلیغ بیشتر بر اندیشه و مغز انسان­هاست تا رفتار آنان. ولی هنگامی که مشتری از جریان فروشی ویژه، پیشنهاد خرید دو واحد از کالا با قیمت یک واحد، جایزه بردن، یا دریافت هدیه با خبر شوند، دست به اقدام می‌زنند.

روند اجرای پیشبرد فروش لگام گسیخته رو به افزایش است. در گذشته شرکت­ها تا 30 درصد بودجه ترویجی خود را در زمینه پیشبرد فروش هزینه می‌کردند. اکنون سهم این بخش از محورهای ترویج به 70 درصد رسیده است. سهم مهمی از بودجه پیشبرد فروش را به صورت پیشبرد بازرگانی به فروشگاه­های بزرگ و دیگر خرده فروشان در قالب اعتبار، تخفیف ویژه و پاداش هزینه می‌کنند. امروزه این­گونه پاداش­های ویژه، بخش مهمی از سود خرده­فروشان را تشکیل می‌دهد. در دوره‌های اجرای پیشبرد بازرگانی خرده فروشان حجم بیشتری از کالاهای مورد نیاز خود را خریداری می­نمایند و خریدشان در دیگر دوره‌ها کاهش می­یابد. این امر روی برنامه تولید و نگهداری موجودی کارخانه‌ها هم اثر می‌گذارد.

 پایان نامه: رتبه­ بندی مهمترین عوامل آمیزه بازاریابی مؤثر در رفتار مصرف کنندگان رب گوجه ­فرنگی

برنامه پیشبرد فروش ویژه مصرف­کنندگان هم اجرا می‌شود و کالاها در زمان­های خاصی با قیمت ویژه عرضه می‌گردند. این امر سبب می‌شود تا مشتریان خریدهای خود را بیشتر به آن دوره‌ها اختصاص دهند. بنابراین، همواره پیگیرند تا ببینند که این هفته کدام کالا با قیمت ویژه به فروش خواهد رفت. شرکت­ها همواره بیم دارند که با تفاوت در مقدار و چگونگی اجرای برنامه پیشبرد فروش از رقیبان وا بمانند. البته بهتر است که افزون بر هزینه‌های پیشبرد فروش و تبلیغات، در زمینه نوآوری هم به اندازه لازم بودجه مصرف شود و از این راه به جلب بازار بپردازند(کاتلر، 1379: صص195-196).

با توجه به مباحث بیان شده، شرکت­ها برای جذب مصرف­کنندگان می­توانند از نمونه مجانی، کوپن، بازپرداخت مشروط بهای کالا و جایزه استفاده کنند. همچنین برای خرده­فروشان وعمده­فروشان می توانند از تخفیف حجمی(تخفیف متناسب با حجم خرید آن­ها)، پاداش، کالای مجانی به­صورت جایزه، تابلوی مجانی، و یا تبلیغات مشترک استفاده کنند، هر شرکت لازم است که واحد تحقیق و توسعه تأسیس نماید تا دائماً روش­های نو، کالای جدید و مشتریان جدید را شناسایی کند.

.

2 . 23 . 3 روابط عمومی[2]

روابط عمومی عبارت است از مجموع اقداماتی که ما برای ایجاد روابط خوب با کلیه کسانی که بنحوی با آن­ها ارتباط داریم.

امروزه از طریق اقدامات روابط عمومی می­توان عادات مصرف مردم را تغییر داد، مثلاً در جامعه ما که مصرف گوشت قرمز بیش از اندازه می­باشد و این مطلب علاوه بر آن که ما را ناگزیر به واردات گوشت قرمز می­کند اثراتی نامطلوب بر سلامتی افراد دارد، ما می­توانیم با بهره­گیری مطلوب از روابط عمومی مردم را به سمت مصرف بیشتر غذاهای دریایی سوق دهیم تا ضمن بهره­گیری از منابع غذایی متنوع دریایی که در اختیار داریم، به سلامتی افراد جامعه نیز کمک کنیم( محب علی و فرهنگی، 1385: 341).

روابط عمومی نیز مانند پیشبرد فروش از ابزار گوناگون برخوردار است. ولی در بسیاری از سازمان­ها واحد روابط عمومی وقت اندکی را به بازاریابی اختصاص می‌دهد، زیرا فعالیت­های گسترده در روابط عمومی مالی، نیروی انسانی و دولتی را نیز باید پیش ببرد.

هنگامی که کار تبلیغات و پیشبرد فروش در خصوص فرآورده‌ای کم اثر شود، باید دست به دامان روابط عمومی بازاریابی(MPR) شد.

این بخش از دسته‌ای ابزار بهره می‌گیرد که عبارتند از:

نشریه‌ها: مجله ویژه شرکت، گزارش سالانه، بروشورهای سودمندو ....
موقعیت­ها: رخدادهای هنری، پشتیبانی از تیم­ها و مسابقه‌های ورزشی، نمایشگاه­ها و ...
اخبار: بخش خبرهای سودمند و خوب درباره شرکت، کارکنان، فرآورده‌ها و ...
مشارکت در فعالیت­های اجتماعی: اختصاص وقت و بودجه به نیازمندی­های محلی و ...
شناساندن سازمان: پخش نوشت­افزار با نام شرکت، کارت­های نام و نشان، پوشاک با نام و آرم شرکت...
فعالیت­های پیشبرد قانون­گذاری: کوشش در راه تصویب قانون­هایی که به سود شرکت و جلوگیری ازگذشتن قانون­هایی که به زیان شرکت و صنعت مربوط بدان هستند.
بودجه و هزینه‌های روابط عمومی بیشتر صرف ایجاد دید مثبت در جامعه و بازار هدف برای شرکت می‌شود. البته تأثیر این فعالیت­ها بیشتر جنبه غیر مستقیم دارد. می‌گویند که برای تبلیغ پول می‌دهید ولی با روابط عمومی برای پیروزی شرکت دست به دعا برمی­دارید. درج یک مقاله به سود فرآورده‌ای نو در نشریه‌ای شناخته شده، تأثیری بیش از هزاران دلار تبلیغ مستقیم دارد.

شاید یکی از مشکلات سازمان­ها در بهره­گیری از روابط عمومی، پیدا کردن نیروی انسانی مبتکر و خلاق است که بتوانند هنرمندانه به این وظیفه مهم بپردازند. کارهای عادی روابط عمومی از کارکنان شرکت و بنگاه­های خصوصی نیز ساخته است. ولی برنامه­ای که بتواند پیروزمندانه در بالا بردن نام و آوازه یک شرکت و فرآورده‌های آن فعالیت کند، نیاز به منابع و ابزار گوناگون دارد(کاتلر، 1379: صص198-196).

با توجه به مباحث بیان شده روابط عمومی بایستی یک تصویر مطلوب از سازمان و مقابله با شایعات وحوادث نامطلوب را فراهم آورد. همچنین از روابط عمومی برای تبلیغ، در مورد محصولات، اشخاص، مکان ها، سازمان­ها، بهره گیری می­شود.

 


2 . 23 . 4 نیروی فروش( فروش شخصی[3] )

یکی از پرهزینه­ترین ابزار ارتباطی در بازاریابی، بهره‌گیری از نیروی فروش شرکت است که برای جلب خشنودی مشتریان و یافتن مشتریان تازه، به سفرهای کوتاه و بلند فراوان می‌روند. بخش عمده‌ای از وقت نیروی فروش در یادگیری، نوشتن گزارش و شرکت در نشست­های توجیهی فروش، صرف می­شود. بنابراین، بایستی از وقت محدود تماس با مشتریان، بیشترین بهره‌برداری را نمود. کار نیروی فروش می‌تواند بسی بیشتر و بهتر از یک برگ آگهی، یا تماس پستی، نتیجه بخش باشد. فروشندگان مشتری را از نزدیک می‌بینند، با آنان گفتگو می‌کنند، به پرسش­ها و ایرادهایشان پاسخ می‌دهند، آنان را به ناهار یا پذیرایی­های مناسب دیگر دعوت می‌کنند و داد و ستدهای بزرگ و سودمند را به سامان می‌آورند. در استخدام فروشندگان باهوش و مناسب باید با دست و دل بازی اقدام نمود. هزینه بالای یک فروشنده مسأله مهمی نیست اگر بازده وی چشمگیر باشد. فروشندگان ضعیف کمتر می‌فروشند و بازده آنان نیز به نسبت کم خواهد بود. فروش شخصی و حضوری کاری دشوار است و تنها با ظاهری آراسته و لبخند فروشنده پیش نمی‌رود. فرآورده‌ها باید خوب و با کیفیت باشند و فروشنده نیز در تنظیم و پیشبرد پیشنهادهای خود با آگاهی و ابتکار عمل نماید. به رغم اهمیت گسترده‌ای که نیروی فروش دارد، شرکتها باید بکوشند تا شمار و هزینه این گونه از کارکنان را کاهش دهند. با پیدایش و گسترش فن‌­آوریهای نوین، اکنون می‌توان بسیاری از داد و ستدهای مستقیم را بدون نیاز به سفر و پذیرش هزینه‌های گوناگون، انجام داد و بر حجم کار هر فروشنده نیز افزود. یکی دیگر از راه­های کاهش نیروی فروش، کار با پخش­کنندگان است. اینان خود از نیروی فروش مناسب برخوردارند و گاهی فروش فرآورده‌های چندین تولید­کننده غیر رقیب را به عهده گرفته و خوب پیش می‌برند.

در مهار هزینه‌های فروش مستقیم به کمک نیروی فروش، لزوم انجام تجزیه و تحلیل زمان و وظیفه‌ها را یادآور می‌شویم که نشان دهنده چگونگی تنظیم وقت فروشنده برای دیدار از مشتریان، نوشتن گزارش، یادگیری فنون و روشهای فروش، مسافرت و تماسهای بعدی با مشتریان می‌باشد. گاهی لازم است که محدوده کار هر فروشنده را دوباره بررسی و طراحی کنیم تا بتواند مؤثرتر وظیفه‌اش را انجام دهد.

از دیگر ابزار افزایش کارایی نیروی فروش، به­کارگیری فن آوری نوین مانند رایانه‌های کیفی، تلفن همراه، چاپگر، پست الکترونیکی و نرم افزارهای ویژه است. هرچند که این­گونه ابزار گران قیمت و پرهزینه هستند، ولی چنان­چه بخوبی و درست به کار گرفته شوند، کارایی و بهره‌وری نیروی فروش بسیار بالا می‌رود و بازده این ابزار بیش ازهزینه‌های آن­ها می‌شود. شرکت هیولت پاکارد که پیشتاز در امر خودکار کردن فروش است، بهره‌وری نیروی فروش را با کمک ابزار نوین تا 30 درصد افزایش داده است.

با اهمیت و تأثیری که برای نیروی فروش بر شمردیم؛ استخدام، گزینش، آموزش، انگیزش، پرداخت پاداش و ارزیابی نتیجه کار این گروه بسیار حساس و پیچیده می‌باشد. امروزه نیروی فروش را باید به گونه‌ای آماده کرد که نیاز به برادر بزرگها و راهنمایی پیوسته آنان نداشته باشند. اکنون کوشش بر این است تا اداره بازارها را هرچه بیشتر به صورت افقی در آورند. در این روش، فروشنده بهتر و بیشتر به شناخت مشتریان توفیق می‌یابد و بازده کارش هم بیشتر می‌شود.

برخی از مشتریان برای شرکت بسیار با اهمیت هستند و باید در پیشبرد خواست آنان و رسیدگی سنجیده و پرشتاب به کارشان هیچ کوتاهی نشود. بسیاری از شرکت­ها مدیران ویژه‌ای با عنوان سرپرستی مشتریان کلیدی در سازمان گماشته‌اند تا در نگهداری این­گونه مشتریان و گسترش وفاداری آنان بکوشند. حوزه کار مدیران ویژه بین چهار تا ده مشتری را در بر می‌گیرد و به آنها فرصت داده می‌شود تا به هر مشتری وقت مناسبی اختصاص دهند. ارزیابی این­گونه مدیران، از راه رسیدن به هدف­های تعیین شده و میزان خشنودی مشتریان، صورت می‌پذیرد(کاتلر، 1379: صص200-198).

فروش شخصی، یکی از ابزارهای اثربخش تبلیغاتی است، به ویژه برای متقاعد ساختن مشتری که کالای ما کیفیت بهتری داشته و خرید آن را ترجیح دهد. فروش شخصی ابزاری است دو سویه. در این حالت، فروشنده ویژگی‌ها و نیازهای مخاطب خود را از نزدیک مشاهده نموده و بیانات و اقدامات خود را با آن تطبیق می‌دهد. در این مورد، فروشنده ممکن است با خریدار ارتباط دوستانه عمیقی ایجاد نماید و در بسیاری از موارد، خریدار خود به یک مبلغ برای کالای ما تبدیل می‌گردد. اما فروش شخصی ابزاری است مشکل. ما قادر خواهیم بود حجم تبلیغات خود را کم و زیاد کنیم، در حالی کمه تربیت فروشنده قوی و قابل اعتماد، به وقت و هزینه زیاد نیاز دارد. گاهی اوقات نیز هزینه فروش شخصی برای شرکت­های صنعتی، چند برابر هزینه آگهی می‌باشد. (اسماعیل پور،1381: 289).

[1]. Sales promotion

Public relations.[2]

Personal selling.[3]


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۱:۴۶ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

دانلود پایان نامه ارشد نقش تنظیم شناختی هیجان، ذهن آگاهی و کمال گرایی در پیش بینی اضطراب - امتحان دانش ­آموزان پسر سال سوم دبیرستان

رویکردهای متفاوتی در آموزش تنظیم هیجان مطرح شده است. که در این جا به معرفی مدل تنظیم هیجان گراس، که در مدل درمانی پژوهش فعلی مورد استفاده قرار گرفته است، پرداخته می­شود.

 

اصلاح راهبردهای تنظیم هیجان از طریق مدل گراس

گراس (2003) براساس مدل کیفیت تولید هیجان ، مدل فرایند تنظیم هیجان را ارائه کرد. مدل اولیه شامل پنج مرحله (شروع، موقعیت، توجه،ارزیابی و پاسخ) است. به اعتقاد گراس هر مرحله از فرایند تولید هیجان، یک هدف تنظیمی بالقوه دارد و مهارت های تنظیم کننده ی هیجان می توانند در نقاط مختلف این فرایند اعمال شوند (گراس و تامپسون، 2007). گراس براساس مدل اولیه، مدل فرایند تنظیم هیجان را طراحی کرد و پنج نقطه از مراحل تولید هیجان را مشخص کرد که هر نقطه، محل اعمال یک خانواده از فرایندهای تنظیم هیجان است. در شروع یک هیجان یا انتخاب موقعیت عواملی وجود دارد که فرد را در موقعیت برانگیختگی هیجانی قرار می دهد و یا او را از آن موقعیت دور می کند (اجتناب). در مرحله دوم (موقعیت) از طریق اصلاح موقعیت می توان در فرایند تولید هیجان تغییراتی ایجاد کرد. در این مرحله، یکی از راهبردهای تنظیم کننده ی هیجان، خود- اظهاری است. در مرحله سوم (توجه) یکی از راههای ایجاد تغییر و تنظیم هیجان، تغییر جهت و یا گسترش توجه می باشد. سه شیوه گسترش توجه شامل حواس پرتی، تمرکز و نشخوار فکری است(گراس و تامپسون، 2007). از بین این فنون، حواس پرتی یکی از فنون فراشناختی تنظیم کننده هیجان به حساب می آید (پاپاجورجیو و ولز[1]، 2004؛ ترجمه یوسفی، بهرامی و برکتین، 1386). فرد با تمرکز، توجه خود را تماماً روی موقعیت یا جنبه خاصی از آن تشدید می کند و نشخوار فکری شامل تمرکز توجه روی احساسات و پیامدهای آن است. در چهارمین مرحله از مراحل تولید هیجان (ارزیابی)، ایجاد تغییرات شناختی، وظیفه تنظیم بخشی در این مرحله است و یکی از راهبردهای آن، باز ارزیابی شناختی[2] است (گراس و تامپسون، 2007). آخرین مرحله از تولید هیجان، مرحله پاسخدهی است و تعدیل پاسخ آخرین بخش از فرایند تنظیم کننده هیجان را تشکیل می دهد.

در مدل کیفیت هیجان پنج نقطه از فرایند تنظیم هیجان وجود دارد که پنج خانواده از فرایندهای تنظیم هیجان را معرفی می کنند: انتخاب موقعیت[3]، اصلاح موقعیت[4]، گسترش توجه[5]، تغییر شناختی[6] و تعدیل پاسخ[7]. این پنج خانواده به وسیله نقاط مختلف فرایند تولید هیجان از همدیگر متمایز شده اند. این خانواده ها به منزله مجموعه هایی از فرآیندها هستند. به چهار خانواده اول از تنظیم هیجان پیشایند محور گفته می شود چرا که آنها قبل از اینکه ارزیابی ها منجر به برانگیختگی و اوج گرفتن تمایلات پاسخدهی شوند، رخ می­دهند. در مقابل این چهار خانواده،تنظیم هیجان پاسخ محور قرار دارد که مربوط به آخرین مرحله ی تنظیم هیجان است. این دسته از راهبردها بعد از اینکه پاسخ ها تولید شدند رخ می دهد (گراس و موناز، 1995).

[1]. Papageorgiou & Wells

[2]. cognitive reappraisal

[3]. situation selection

[4]. situation modification

[5]. attentional deployment

[6]. cognitive change

[7]. response modulation

شکل 2-1: پنج خانواده از فرآیندهای تنظیم هیجان مطابق با مدل کیفیت تولید هیجان(اقتباس از گراس،2002؛ گراس و تامپسون،2007).

خرید و دانلود :

.  پایان نامه ارشد روانشناسی بالینی -دانشگاه آزاد ساری :نقش تنظیم شناختی هیجان، ذهن آگاهی و کمال گرایی در پیش بینی اضطراب -  امتحان دانش ­آموزان پسر سال سوم دبیرستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۸:۳۵ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

دانلود پایان نامه ارشد نقش تنظیم شناختی هیجان، ذهن آگاهی و کمال گرایی در پیش بینی اضطراب - امتحان دانش ­آموزان پسر سال سوم دبیرستان

رویکردهای متفاوتی در آموزش تنظیم هیجان مطرح شده است. که در این جا به معرفی مدل تنظیم هیجان گراس، که در مدل درمانی پژوهش فعلی مورد استفاده قرار گرفته است، پرداخته می­شود.

 

اصلاح راهبردهای تنظیم هیجان از طریق مدل گراس

گراس (2003) براساس مدل کیفیت تولید هیجان ، مدل فرایند تنظیم هیجان را ارائه کرد. مدل اولیه شامل پنج مرحله (شروع، موقعیت، توجه،ارزیابی و پاسخ) است. به اعتقاد گراس هر مرحله از فرایند تولید هیجان، یک هدف تنظیمی بالقوه دارد و مهارت های تنظیم کننده ی هیجان می توانند در نقاط مختلف این فرایند اعمال شوند (گراس و تامپسون، 2007). گراس براساس مدل اولیه، مدل فرایند تنظیم هیجان را طراحی کرد و پنج نقطه از مراحل تولید هیجان را مشخص کرد که هر نقطه، محل اعمال یک خانواده از فرایندهای تنظیم هیجان است. در شروع یک هیجان یا انتخاب موقعیت عواملی وجود دارد که فرد را در موقعیت برانگیختگی هیجانی قرار می دهد و یا او را از آن موقعیت دور می کند (اجتناب). در مرحله دوم (موقعیت) از طریق اصلاح موقعیت می توان در فرایند تولید هیجان تغییراتی ایجاد کرد. در این مرحله، یکی از راهبردهای تنظیم کننده ی هیجان، خود- اظهاری است. در مرحله سوم (توجه) یکی از راههای ایجاد تغییر و تنظیم هیجان، تغییر جهت و یا گسترش توجه می باشد. سه شیوه گسترش توجه شامل حواس پرتی، تمرکز و نشخوار فکری است(گراس و تامپسون، 2007). از بین این فنون، حواس پرتی یکی از فنون فراشناختی تنظیم کننده هیجان به حساب می آید (پاپاجورجیو و ولز[1]، 2004؛ ترجمه یوسفی، بهرامی و برکتین، 1386). فرد با تمرکز، توجه خود را تماماً روی موقعیت یا جنبه خاصی از آن تشدید می کند و نشخوار فکری شامل تمرکز توجه روی احساسات و پیامدهای آن است. در چهارمین مرحله از مراحل تولید هیجان (ارزیابی)، ایجاد تغییرات شناختی، وظیفه تنظیم بخشی در این مرحله است و یکی از راهبردهای آن، باز ارزیابی شناختی[2] است (گراس و تامپسون، 2007). آخرین مرحله از تولید هیجان، مرحله پاسخدهی است و تعدیل پاسخ آخرین بخش از فرایند تنظیم کننده هیجان را تشکیل می دهد.

در مدل کیفیت هیجان پنج نقطه از فرایند تنظیم هیجان وجود دارد که پنج خانواده از فرایندهای تنظیم هیجان را معرفی می کنند: انتخاب موقعیت[3]، اصلاح موقعیت[4]، گسترش توجه[5]، تغییر شناختی[6] و تعدیل پاسخ[7]. این پنج خانواده به وسیله نقاط مختلف فرایند تولید هیجان از همدیگر متمایز شده اند. این خانواده ها به منزله مجموعه هایی از فرآیندها هستند. به چهار خانواده اول از تنظیم هیجان پیشایند محور گفته می شود چرا که آنها قبل از اینکه ارزیابی ها منجر به برانگیختگی و اوج گرفتن تمایلات پاسخدهی شوند، رخ می­دهند. در مقابل این چهار خانواده،تنظیم هیجان پاسخ محور قرار دارد که مربوط به آخرین مرحله ی تنظیم هیجان است. این دسته از راهبردها بعد از اینکه پاسخ ها تولید شدند رخ می دهد (گراس و موناز، 1995).

[1]. Papageorgiou & Wells

[2]. cognitive reappraisal

[3]. situation selection

[4]. situation modification

[5]. attentional deployment

[6]. cognitive change

[7]. response modulation

شکل 2-1: پنج خانواده از فرآیندهای تنظیم هیجان مطابق با مدل کیفیت تولید هیجان(اقتباس از گراس،2002؛ گراس و تامپسون،2007).

خرید و دانلود :

.  پایان نامه ارشد روانشناسی بالینی -دانشگاه آزاد ساری :نقش تنظیم شناختی هیجان، ذهن آگاهی و کمال گرایی در پیش بینی اضطراب -  امتحان دانش ­آموزان پسر سال سوم دبیرستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۸:۳۵ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

بهبود خوشه بندی شبکه های حسگر بیسیم با استفاده از ترکیب الگوریتم ژنتیک و کلونی مورچگان -فروش فایل

اولین نمونه­های شبکه ­های حسگر برای کاربردهای نظامی طراحی و اجرا شدند تا نیروهای ارتشی بتوانند در یک منطقه جدید، بدون نیاز به برپا کردن تجهیزات خاص مرتبط با زیر ساخت شبکه با هم ارتباط داشته باشند. طبیعت پویا و متغیر محیط فعالیت ارتش­ها باعث می­شود استفاده از تجهیزات شبکه­های ثابت چندان مناسب به نظر نرسد. از سوی دیگر روش­های دیگر ارتباطات بیسیم در فرکانس­های بالای Mhz100 کار می­کنند، پس تنها هنگامی که دید مستقیم وجود داشته باشد ارتباط برقرار است. این مشکلات به خوبی با استفاده از شبکه­های حسگر برطرف می­شود. زیرا ارتباط در این شبکه­ها چندگامه است یعنی بین مبدا و مقصد لازم نیست دید مستقیم وجود داشته باشد و یا حتی این دو در محدوده امواج یکدیگر باشند، بلکه با استفاده از تعدادی گره­ میانجی، ارتباط مبدا و مقصد برقرار می­شود. لازم به یادآوری است که اجزای تشکیل دهنده شبکه­های حسگر تنها همان گره­ها هستند و نیازی به تجهیزات از پیش تعیین شده ندارند.

خرید و دانلود متن کامل:

 

پایان نامه ارشد کامپیوتر - نرم افزار دانشگاه آزاد ساری:بهبود خوشه بندی شبکه های حسگر بیسیم با استفاده از ترکیب الگوریتم ژنتیک و کلونی مورچگان

تاریخچه‌ی شبکه‌های حسگر به دوران جنگ سرد (اواسط دهه‌ی 1950 میلادی)[3] و سیستم نظارت صوتی باز می‌گردد. این سیستم توسط ایالات متحده و به منظور شناسائی و ردیابی زیردریائی‌های اتحاد جماهیر شوروی در بستر اقیانوس ارام شمالی تعبیه شده بود. این شبکه یک توری گسترده از هایدروفونها می‌باشد که توسط کابل به یکدیگر متصل شده و محیط اقیانوس را تحت پوشش قرار داده‌اند. این سیستم در حال حاضر توسط مؤسسه‌ی ملی  [1]NOAA  به منظور نظارت بر پدیده‌های جاری در بستر اقیانوس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روند استفاده از شبکه­های حسگر در سال­های پایانی دهه 80 و سال­های اغازین 90 توسط وزارت دفاع امریکا،  DARPA[2] و چند کشور دیگر ادامه داشت و نوآوری­هایی هم توسط      گروه های تحقیقاتی در دانشگاه­ها انجام می­شد. در اواسط دهه 90 با تعریف برخی استانداردها از جمله IEEE[3] 1999 فناوری‌های تجاری هم پا به عرصه وجود گذاشتند و گروه­های مختلف تحقیقاتی فعال در زمینه ارتباطات بی­سیم وارد بازار وسیع بالقوه غیرنظامی شدند. در حقیقت نمونه­هایی هم که اکنون کاربرد تجاری پیدا کرده­اند حاصل تلاش­های انجام شده در محیط­های تحقیقاتی سال­های نخستین بوده است.

2-3 .ساختار هر گره حسگر
شبکه های سنسور بی سیم[4] در دامنه گسترده ای از کاربردهای بالقوه استفاده می شوند همچون کنترل محیط، عملیات ارتشی، مسیریابی هدف، سیستم نظارت، کنترل حرکت وسایل نقلیه، تشخیص زلزله، سیستم های کنترل بیماری، سیستم کنترل آلودگی و غیره. این شبکه ها شامل گره حسگر هایی[5] هستند که قادر به کنترل و پردازش داده ها از مکان های جغرافیایی خاص و ارسال موارد مشابه به مکان های دور دستی می شود که ایستگاه پایه[6] نامیده می شود. WSN شامل ابزار الزامی منابع به صورت کوچک و ارزان است که در میان یکدیگر با استفاده از ارتباطات بی سیم چند مرکزی مرتبط می شوند. هر گره از WSN بعنوان SN نامیده می شود که حاوی یک سنسور، پردازشگر موجود، حافظه محدود شده، رادیوی کم – توان است و بصورت نرمال با باتری کار می کند. از انجا که گره حسگر بعنوان کوچکترین عنصر خودمختار یک شبکه حسگر شناخته می­شود، برای طراحی الگوریتم‌ها و پروتکل‌های مناسب برای این شبکه‌ها لازم است که اجزاء و تجهیزات یک گره و محدودیت­های سخت­افزاری آن شناخته شود. در این بخش پس از معرفی اجزاء یک گره حسگر، مشخصات یک نمونه گره واقعی بیان می­شود.

 

 

 

[1] National Oceanic and Atmospheric

[2] Defense Advanced Research Projects Agency

[3] Institute of electrical and electronic engineers

[4] Wireless Sensor Networks(WSN)

[5] Sensor Node(SN)

[6] Base Station


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۵:۲۷ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

بهبود خوشه بندی شبکه های حسگر بیسیم با استفاده از ترکیب الگوریتم ژنتیک و کلونی مورچگان -فروش فایل

اولین نمونه­های شبکه ­های حسگر برای کاربردهای نظامی طراحی و اجرا شدند تا نیروهای ارتشی بتوانند در یک منطقه جدید، بدون نیاز به برپا کردن تجهیزات خاص مرتبط با زیر ساخت شبکه با هم ارتباط داشته باشند. طبیعت پویا و متغیر محیط فعالیت ارتش­ها باعث می­شود استفاده از تجهیزات شبکه­های ثابت چندان مناسب به نظر نرسد. از سوی دیگر روش­های دیگر ارتباطات بیسیم در فرکانس­های بالای Mhz100 کار می­کنند، پس تنها هنگامی که دید مستقیم وجود داشته باشد ارتباط برقرار است. این مشکلات به خوبی با استفاده از شبکه­های حسگر برطرف می­شود. زیرا ارتباط در این شبکه­ها چندگامه است یعنی بین مبدا و مقصد لازم نیست دید مستقیم وجود داشته باشد و یا حتی این دو در محدوده امواج یکدیگر باشند، بلکه با استفاده از تعدادی گره­ میانجی، ارتباط مبدا و مقصد برقرار می­شود. لازم به یادآوری است که اجزای تشکیل دهنده شبکه­های حسگر تنها همان گره­ها هستند و نیازی به تجهیزات از پیش تعیین شده ندارند.

خرید و دانلود متن کامل:

 

پایان نامه ارشد کامپیوتر - نرم افزار دانشگاه آزاد ساری:بهبود خوشه بندی شبکه های حسگر بیسیم با استفاده از ترکیب الگوریتم ژنتیک و کلونی مورچگان

تاریخچه‌ی شبکه‌های حسگر به دوران جنگ سرد (اواسط دهه‌ی 1950 میلادی)[3] و سیستم نظارت صوتی باز می‌گردد. این سیستم توسط ایالات متحده و به منظور شناسائی و ردیابی زیردریائی‌های اتحاد جماهیر شوروی در بستر اقیانوس ارام شمالی تعبیه شده بود. این شبکه یک توری گسترده از هایدروفونها می‌باشد که توسط کابل به یکدیگر متصل شده و محیط اقیانوس را تحت پوشش قرار داده‌اند. این سیستم در حال حاضر توسط مؤسسه‌ی ملی  [1]NOAA  به منظور نظارت بر پدیده‌های جاری در بستر اقیانوس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روند استفاده از شبکه­های حسگر در سال­های پایانی دهه 80 و سال­های اغازین 90 توسط وزارت دفاع امریکا،  DARPA[2] و چند کشور دیگر ادامه داشت و نوآوری­هایی هم توسط      گروه های تحقیقاتی در دانشگاه­ها انجام می­شد. در اواسط دهه 90 با تعریف برخی استانداردها از جمله IEEE[3] 1999 فناوری‌های تجاری هم پا به عرصه وجود گذاشتند و گروه­های مختلف تحقیقاتی فعال در زمینه ارتباطات بی­سیم وارد بازار وسیع بالقوه غیرنظامی شدند. در حقیقت نمونه­هایی هم که اکنون کاربرد تجاری پیدا کرده­اند حاصل تلاش­های انجام شده در محیط­های تحقیقاتی سال­های نخستین بوده است.

2-3 .ساختار هر گره حسگر
شبکه های سنسور بی سیم[4] در دامنه گسترده ای از کاربردهای بالقوه استفاده می شوند همچون کنترل محیط، عملیات ارتشی، مسیریابی هدف، سیستم نظارت، کنترل حرکت وسایل نقلیه، تشخیص زلزله، سیستم های کنترل بیماری، سیستم کنترل آلودگی و غیره. این شبکه ها شامل گره حسگر هایی[5] هستند که قادر به کنترل و پردازش داده ها از مکان های جغرافیایی خاص و ارسال موارد مشابه به مکان های دور دستی می شود که ایستگاه پایه[6] نامیده می شود. WSN شامل ابزار الزامی منابع به صورت کوچک و ارزان است که در میان یکدیگر با استفاده از ارتباطات بی سیم چند مرکزی مرتبط می شوند. هر گره از WSN بعنوان SN نامیده می شود که حاوی یک سنسور، پردازشگر موجود، حافظه محدود شده، رادیوی کم – توان است و بصورت نرمال با باتری کار می کند. از انجا که گره حسگر بعنوان کوچکترین عنصر خودمختار یک شبکه حسگر شناخته می­شود، برای طراحی الگوریتم‌ها و پروتکل‌های مناسب برای این شبکه‌ها لازم است که اجزاء و تجهیزات یک گره و محدودیت­های سخت­افزاری آن شناخته شود. در این بخش پس از معرفی اجزاء یک گره حسگر، مشخصات یک نمونه گره واقعی بیان می­شود.

 

 

 

[1] National Oceanic and Atmospheric

[2] Defense Advanced Research Projects Agency

[3] Institute of electrical and electronic engineers

[4] Wireless Sensor Networks(WSN)

[5] Sensor Node(SN)

[6] Base Station


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۵:۲۰ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

صلاحیت و تشکیلات دادگاه کیفری یک در قانون آ.د.ک مصوب سال 1392 و مقایسه آن با دادگاه کیفری استان

تشخیص و احراز صلاحیت
اولین موضوعی که در رجوع به مراجع صالح مورد توجه قرار می گیرد تعیین و تشخیص مرجعی است که در رسیدگی به امر مورد نظر صالح باشد وقبل از ورود به هر دعوی باید صلاحیت خود را در رسیدگی به موضوع مطروحه احراز نماید.

طرح دعوی بایستی در مرجعی باشد که قانون آنرا صالح دانسته قانونگذار در ماده 26 قانون آیین دادرسی مدنی تشخیص صلاحیت یا عدم صلاحیت هر دادگاه نسبت به دعوایی که به آن رجوع شده است را با همان دادگاه دانسته و در مورد هیات های غیر قضایی نیز وضع به همین منوال می باشد و وظیفه انطباق موضوع صلاحیت قانونی با همان مراجع و در اختیار اعضای همان هیات است و چنانچه دیگران در این امر تعیین و تکلیف نمایند غیر قابل قبول و مردود است .

در روند رسیدگی های برخی مراجع غیر قضایی ملاحظه می گردد در صورتی که رسیدگی به موضوعی را خارج از صلاحیت ذاتی خود بدانند پس از صدور قرار عدم صلاحیت پرونده را بایگانی و ذینفع را به مراجع قضایی دادگستری هدایت می کند تا در آن مرجع اقدام و طرح دعوی نماید در صورتی که حسب ماده 27 قانون ایین دادرسی مدنی در صورتی که دادگاه صلاحیت دار ارسال می نمایند و دادگاه مرجوع الیه مکلف است خارج از نوبت نسبت به صلاحیت اظهار نظر نمایند .

پس از تشخیص صلاحیت دادگاه یا مراجع غیر دادگستری مکلف هستند راسا با صدور قرار عدم صلاحیت از رسیدگی امتناع نمایند و این قرار مقید به زمآن معینی هم نیست و علاوه بر آن خوآنده نیز میتوآند ضمن پاسخ و دفاع در ماهیت به صلاحیت نیز ایراد نماید در صورت خوداری قاضی از رسیدگی جهت اصل 158 و 159 قانون اساسی و ماده 597 قانون مجازات اسلامی قاضی قابل تعقیب انتظامی و قضایی نیز خواهد بود.(احمدی ،1371، ص97)

متن کامل:

پایان نامه بررسی صلاحیت و تشکیلات دادگاه کیفری یک در قانون آ.د.ک مصوب سال 1392 و مقایسه آن با دادگاه کیفری استان

2-3-1- صلاحیت محلی
یعنی این که هر حوزه قضائی اعم از این که دادگاه عمومی و انقلاب  ، فقط به جرائمی رسیدگی میکنند که درهمان حوزه قضائی استان رخ داده باشد. ودر یک عبارت کلی صلاحیت محلی عبارت است از صلاحیت مرجع محل وقوع جرم.

پس دادسرا و دادگاه محل وقوع جرم صلاحیت رسیدگی به آن را دارد وبنابراین اگرجرم درحوزه قضائی دیگر رخ داد ویا مجرم درحوزه قضائی دیگر اقامت داشته باشد ، دادگاه محل اقدامات اولیه را برای جلوگیری از فرار متهم و تامین دلایل انجام و پرونده را باصدور قرار عدم صلاحیت به حوزه قضائی محل وقوع جرم ارسال می کند .

متهم دردادگاهی محاکمه می شود که جرم در حوزه آن واقع شده است و اگر شخص مرتکب چند جرم در حوزه های مختلف شود در دادگاهای محاکمه می شود که مهمترین جرم درآن واقع شده است .(کریمی،1386ص204)

2-3-1-1-معیار های صلاحیت محلی
وقتی بر حسب نوع جرم صلاحیت ذاتی دادگاه کیفری تعیین ومشخص شد این مسئله پیش میآید که در بین دادگاههای متعددی که صلاحیت ذاتی دارند کدامیک شایستگی ویژه برای رسیدگی به جرم ارتکابی را دارد . این نوع شایستگی را صلاحیت محلی  می نامند. مثال : وقتی بر حسب قواعد صلاحیت ذاتی معلوم شد که عمل ارتکابی « جنایت » است و رسیدگی به آن در صلاحیت محاکم عمومی و دادگاه جنائی است باید تعیین گردد که در بین محاکم متعدد جنائی کدامیک صلاحیت بخصوص جهت رسیدگی به جرم مورد نظر را دارد.(احمدی ،1371، ص97)
برای تعیین صلاحیت محلی ، معیار واحدی برای کلیه انواع جرائم ارائه نشده است .  جرائم خلافی فقط در محل وقوع قابل محاکمه است در صورتیکه جرائم جنحه و جنائی علاوه بر معیار دادگاه محل وقوع ، معیار های ذیل نیز جز موارد صلاحیت رسیدگی محاکم می باشند.

کشف جرم؛ ( بند ب ماده 51 آ.د.ک)
دستگیری متهم؛ ( بند ب ماده 51 آ.د.ک)
اقامت متهم یا مظنون؛ ( بند ج ماده 51 آ.د.ک)
وقوع مهم ترین جرم؛ ( ماده 54 آ.د.ک)
دادگاه آغازکننده تعقیب. ( بند الف ماده 51 آ.د.ک)


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۲:۱۰ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

صلاحیت و تشکیلات دادگاه کیفری یک در قانون آ.د.ک مصوب سال 1392 و مقایسه آن با دادگاه کیفری استان

تشخیص و احراز صلاحیت
اولین موضوعی که در رجوع به مراجع صالح مورد توجه قرار می گیرد تعیین و تشخیص مرجعی است که در رسیدگی به امر مورد نظر صالح باشد وقبل از ورود به هر دعوی باید صلاحیت خود را در رسیدگی به موضوع مطروحه احراز نماید.

طرح دعوی بایستی در مرجعی باشد که قانون آنرا صالح دانسته قانونگذار در ماده 26 قانون آیین دادرسی مدنی تشخیص صلاحیت یا عدم صلاحیت هر دادگاه نسبت به دعوایی که به آن رجوع شده است را با همان دادگاه دانسته و در مورد هیات های غیر قضایی نیز وضع به همین منوال می باشد و وظیفه انطباق موضوع صلاحیت قانونی با همان مراجع و در اختیار اعضای همان هیات است و چنانچه دیگران در این امر تعیین و تکلیف نمایند غیر قابل قبول و مردود است .

در روند رسیدگی های برخی مراجع غیر قضایی ملاحظه می گردد در صورتی که رسیدگی به موضوعی را خارج از صلاحیت ذاتی خود بدانند پس از صدور قرار عدم صلاحیت پرونده را بایگانی و ذینفع را به مراجع قضایی دادگستری هدایت می کند تا در آن مرجع اقدام و طرح دعوی نماید در صورتی که حسب ماده 27 قانون ایین دادرسی مدنی در صورتی که دادگاه صلاحیت دار ارسال می نمایند و دادگاه مرجوع الیه مکلف است خارج از نوبت نسبت به صلاحیت اظهار نظر نمایند .

پس از تشخیص صلاحیت دادگاه یا مراجع غیر دادگستری مکلف هستند راسا با صدور قرار عدم صلاحیت از رسیدگی امتناع نمایند و این قرار مقید به زمآن معینی هم نیست و علاوه بر آن خوآنده نیز میتوآند ضمن پاسخ و دفاع در ماهیت به صلاحیت نیز ایراد نماید در صورت خوداری قاضی از رسیدگی جهت اصل 158 و 159 قانون اساسی و ماده 597 قانون مجازات اسلامی قاضی قابل تعقیب انتظامی و قضایی نیز خواهد بود.(احمدی ،1371، ص97)

متن کامل:

پایان نامه بررسی صلاحیت و تشکیلات دادگاه کیفری یک در قانون آ.د.ک مصوب سال 1392 و مقایسه آن با دادگاه کیفری استان

2-3-1- صلاحیت محلی
یعنی این که هر حوزه قضائی اعم از این که دادگاه عمومی و انقلاب  ، فقط به جرائمی رسیدگی میکنند که درهمان حوزه قضائی استان رخ داده باشد. ودر یک عبارت کلی صلاحیت محلی عبارت است از صلاحیت مرجع محل وقوع جرم.

پس دادسرا و دادگاه محل وقوع جرم صلاحیت رسیدگی به آن را دارد وبنابراین اگرجرم درحوزه قضائی دیگر رخ داد ویا مجرم درحوزه قضائی دیگر اقامت داشته باشد ، دادگاه محل اقدامات اولیه را برای جلوگیری از فرار متهم و تامین دلایل انجام و پرونده را باصدور قرار عدم صلاحیت به حوزه قضائی محل وقوع جرم ارسال می کند .

متهم دردادگاهی محاکمه می شود که جرم در حوزه آن واقع شده است و اگر شخص مرتکب چند جرم در حوزه های مختلف شود در دادگاهای محاکمه می شود که مهمترین جرم درآن واقع شده است .(کریمی،1386ص204)

2-3-1-1-معیار های صلاحیت محلی
وقتی بر حسب نوع جرم صلاحیت ذاتی دادگاه کیفری تعیین ومشخص شد این مسئله پیش میآید که در بین دادگاههای متعددی که صلاحیت ذاتی دارند کدامیک شایستگی ویژه برای رسیدگی به جرم ارتکابی را دارد . این نوع شایستگی را صلاحیت محلی  می نامند. مثال : وقتی بر حسب قواعد صلاحیت ذاتی معلوم شد که عمل ارتکابی « جنایت » است و رسیدگی به آن در صلاحیت محاکم عمومی و دادگاه جنائی است باید تعیین گردد که در بین محاکم متعدد جنائی کدامیک صلاحیت بخصوص جهت رسیدگی به جرم مورد نظر را دارد.(احمدی ،1371، ص97)
برای تعیین صلاحیت محلی ، معیار واحدی برای کلیه انواع جرائم ارائه نشده است .  جرائم خلافی فقط در محل وقوع قابل محاکمه است در صورتیکه جرائم جنحه و جنائی علاوه بر معیار دادگاه محل وقوع ، معیار های ذیل نیز جز موارد صلاحیت رسیدگی محاکم می باشند.

کشف جرم؛ ( بند ب ماده 51 آ.د.ک)
دستگیری متهم؛ ( بند ب ماده 51 آ.د.ک)
اقامت متهم یا مظنون؛ ( بند ج ماده 51 آ.د.ک)
وقوع مهم ترین جرم؛ ( ماده 54 آ.د.ک)
دادگاه آغازکننده تعقیب. ( بند الف ماده 51 آ.د.ک)


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۲:۰۰ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)